http://khisr.kharkov.ua.index.php?id=1473420146

ХІСД продовжує налагоджувати діалог з місцями несвободи в рамках роботи НПМ

09.09.16

6-7 вересня ХІСД провів тренінг «Мінімальні стандарти перебування клієнтів у соціальних місцях несвободи України». Захід відбувся у Харківській області для місцевих провайдерів стаціонарного медико-соціального догляду клієнтів – геріатричних пансіонатів, будинків-інтернатів, психоневрологічних інтернатів, стаціонарних відділень територіальних центрів соціального обслуговування населення.
Формат тренінгу був дуже цікавим і відносно новим – ХІСД використовує його тільки вдруге. Були запрошені як директори, так і медичний персонал інтернатних установ. Першим традиційно розповідали про НПМ і стандарти утримання клієнтів, враховуючи міжнародний досвід надання соціальних послуг у стаціонарі. Для медичного персоналу акцент було зроблено на побудові взаємодії у колективі і та з клієнтами, запобіганні й подоланні конфліктів і стресових ситуацій. Психолог Анна Шаригіна, яка працювала із медичними сестрами, відмітила, що така форма роботи, як групові обговорення, дійсно сприяє тому, що персонал може побачити і усвідомити ті проблеми, які неодмінно виникають під час надання допомоги людям з інвалідністю, людям похилого віку та іншим вразливим категоріям клієнтів.
Для обох груп були передбачені також спільні сесії. Зокрема, Надія Майорова, заступник виконавчого директора ВГО «Коаліція захисту прав осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень», підняла таку актуальну для всіх тему, як дотримання репродуктивних і сексуальних прав клієнтів. Особливо важливим це є для людей з інтелектуальними порушеннями, адже належна організація цього питання може зняти як гострі стани клієнтів, так і сприяти повноцінному включенню їх у суспільне життя.
«Минуло вже 3 роки з початку роботи НПМ в Україні, про нас вже більш-менш знають всюди. Тому ми намагаємося апробувати нові форми роботи із місцями несвободи. Наразі важливо не тільки розказати, хто ми є і навіщо це робимо, але й розширити цілі наших зустрічей, доводячи як до адміністрацій, так і до персоналу установ ті чи інші норми поводження із клієнтами. Намагаємося підняти найбільш болючі питання і знайти оптимальні рішення разом», – відмітив Андрій Черноусов, провідний експерт Інституту під час закінчення тренінгу.
Висловлюємо щиру подяку Департаменту соціального захисту населення Харківської облдержадміністрації за допомогу в організації заходу.

Тренінг проведено за фінансової підтримки  Координатора Проектів ОБСЄ в Україні .