RSS
новости
вход | регистрация | забыл пароль
подписаться на рассылку:

ПУБЛИКАЦИИ

Місця несвободи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України

03.10.11 | Світлана Щербань
Однією з найбільш вразливих категорій дітей є діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, опіка над якими лягає, перш за все на державу, яка власне потім і здійснює контроль за дотриманням відповідного рівня цієї опіки. І якщо діти із сімей можуть розраховувати на захист батьків у разі порушення їхніх прав у школі чи дитсадку, то діти окресленої категорії такого захисту не мають. Саме тому особливої уваги в сфері моніторингу дотримання прав людини у стаціонарних закладах є заклади Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, в яких дитина-сирота чи дитина, позбавлена батьківського піклування перебуває від 3 років і до здобуття базової чи повної загальної середньої освіти, а в разі необхідності - до повноліття, на повному державному утриманні. До таких закладів відносяться дитячі будинки та загальноосвітні школи-інтернати всіх типів і форм власності. Це навчально-виховні або виховні заклади, що повинні забезпечувати цим дітям умови проживання, різнобічного розвитку, виховання, здобуття певного рівня освіти, професійної орієнтації та підготовки, готують дітей до самостійного життя.
ПУБЛИКАЦИИ

Місця несвободи Міністерства охорони здоров’я України

29.09.11 | Світлана Щербань
Серед значної кількості закладів Міністерства охорони здоров’я України з точки зору необхідності моніторингу, перш за все, слід звернути увагу на ті, де перебувають найменш захищені категорії населення. Це передусім діти та психічно хворі, оскільки ані ті, ані ті в більшості випадків не вирішують самостійно де і як їм перебувати. Отже, до уваги моніторів таким чином потрапляють всі будинки дитини та центри медико-соціальної реабілітації дітей, а також психіатричні та психоневрологічні лікарні. Станом на 11.05.2011 р. за даними ДЗ «Центр медичної статистики МОЗ України» в системі Міністерства охорони здоров’я України функціонує 47 будинків дитини та 87 психіатричних та психоневрологічних лікарень.
СОБЫТИЯ

Робоча зустріч в рамках Програми Інституту Відкритого Суспільства «Посилення правових можливостей бідних верств населення»

25.09.11 | Андрій Черноусов
22-23 вересня 2011 року в Тбілісі, Грузія відбулася робоча зустріч представників правових програм регіональних офісів Інституту Відкритого Суспільства у Грузії, Вірменії, Азербайджані, Молдові, Казахстані, Таджикистані, Киргизстані, Македонії, Україні та Пакистані. Головним питанням порядку денного зустрічі стало реалізація Глобальної ініціативи «Посилення правових можливостей бідних верств населення», яка реалізується Інститутом Відкритого Суспільства разом із ООН та іншими міжнародними організаціями.
ПУБЛИКАЦИИ

Місця несвободи Міністерства соціальної політики України

20.09.11 | Світлана Щербань
Одним із завдань Міністерства соціальної політики є надання соціального захисту та соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема людям похилого віку, інвалідам, ветеранам праці, психічно хворим тощо. Саме тому стаціонарні заклади Міністерства слід розглядати скоріше як місця так званого «вимушеного перебування» людей, які не в змозі обслуговувати себе самі або не мають близьких родичів, які можуть про них піклуватися, аніж «місця несвободи». Практично всі окреслені нами нижче установи дійсно не мають такого суворого режиму, про який складається враження, говорячи про інвентаризацію «місць несвободи»: ніяких контрольно-пропускних пунктів, спеціальної охорони чи неухильного розпорядку дня тут немає. Закономірно виникає питання: чи потрібно моніторити те, звідки людина може піти в будь-який час? На це можна поставити інші питання. А куди йти старій людині, яка, наприклад, вже практично не бачить? Куди йти інваліду, прикутому до інвалідного візка? Й тим більше куди йти психічно хворій людині, якщо ані житла, ані рідних в неї нема? Начебто ніхто їх не тримає силоміць, але навіть ходити, не говорячи вже про самостійне життя, багатьом з них вже досить важко. Відвідавши мережу закладів Головного Управління праці та соціального захисту в Харківській області, відповідь для нас є однозначною: так, моніторинг потрібний, оскільки майже всі підопічні знаходяться на повному державному утриманні, а отже відповідно не можуть самостійно себе обслуговувати та повноцінно жити за межами тих закладів, куди їх помістила держава, за межами «вимушеного перебування».
СОБЫТИЯ

Пенітенціаріям – про права людини

14.09.11 | Юрій Чумак | www.depkvs.kh.ua
Для керівного складу територіального управління в рамках службової підготовки була проведена інтерактивна лекція на тему міжнародних стандартів прав людини. Керівництво країни та ДПтС України налаштоване на реальне впровадження міжнародних стандартів дотримання прав людини в пенітенціарну систему. На цьому тлі одним із наріжних напрямків роботи є забезпечення свідомого розуміння цієї необхідності персоналом установ виконання покарань. Фахівці, що входять до складу Громадської ради при управлінні Державної пенітенціарної служби в Харківській області, регулярно проводять зустрічі, заняття та бесіди зі співробітниками СІЗО та колоній з питань реалізації і захисту прав людини.
СОБЫТИЯ

Моніторинговий візит до Шевченківського дитячого будинку-інтернату та Безмятеженського психоневрологічного інтернату

13.09.11 | Андрій Черноусов
07 вересня 2011 р. співробітники ХМГО «Харківський інститут соціальних досліджень» за підтримки заступника Голови Харківської обласної державної адміністрації І. М. Шурми та Головного управління праці та соціального захисту населення відвідали Шевченківський дитячий будинок-інтернат та Безмятеженський психоневрологічний інтернат (Шевченківський район Харківської області).

Місця для утримання мігрантів із неврегульованим статусом: огляд місць утримання Держприкордонслужби України

31.08.11 | Аліса Будник, Андрій Черноусов
Державна прикордонна служба України (надалі - ДПС) виконує одну з найважливіших функцій незалежної та суверенної держави – охороняє державний кордон. Виконання цієї функції супроводжується окремими обмеженнями прав людини, а саме обмежується право на свободу та особисту недоторканість. В умовах демократичної, правової держави такі обмеження є необхідними задля досягнення цілей, передбачених законом. Із задоволенням можемо стверджувати, що ДПС є досить відкритою для громадського моніторингу структурою і намагається всіляко відповідати високим європейським вимогам. Про це свідчить велика кількість установ для утримання мігрантів, які знаходяться на ремонті, або взагалі капітально реконструюються, а також той факт, що наприклад пункт тимчасово тримання мігрантів з неврегульованим статусом Чопського прикордонного загону ДПС України за 7 місяців 20011 року відвідало 28 (!) делегацій неурядових та міжнародних організацій. Це є гарною передумовою для роботи національного превентивного механізму з попередження тортур та поганого поводження згідно із Факультативним Протоколом до Конвенції ООН проти катувань.
ПУБЛИКАЦИИ

Місця несвободи Державної міграційної служби України

29.08.11 | Аліса Будник
Державна міграційна служба (ДМС) – один із наймолодших державних органів, які в своїй юрисдикції мають місця несвободи, що мають бути охоплені дією національного превентивного механізму у відповідності із Факультативним Протоколом до Конвенції ООН проти катувань. ДМС було засновано шляхом об’єднання, на нашу думку цілком природного, двох державних структур. З одного боку до складу ДМС увійшли органи колишнього Державного комітету України у справах національностей та релігій, а з іншого органи громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України. Наразі ДМС переживає фазу становлення і реорганізації територіальних структур, які на місцях мають виконувати більшу частину роботи з управління міграцією.

Права дітей, що перебувають під опікою держави та постраждали від конфлікту на сході України

ХІСД


Звіт містить стислі результати моніторингу дотримання прав дітей, які перебувають під опікою держави та постраждали від конфлікту на сході України. У звіті представлені дані щодо умов проживання і виховання дітей в інтернатних установах, прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу. 

Межа контролю. Права наркоспоживачів при контакті з поліцією

ХІСД

Публікація є звітом за результатом соціологічного дослідженн, яке присвячене проблемі забезпечення прав наркоспоживачів при контактах з поліцією.

Звіт «Соціальний захист міста Чугуїв. Результати соціологічного дослідження»

Аналіз наявної системи соціального захисту населення на рівні громади є особливо актуальним в умовах процесів децентралізації реформування соціальної сфери в Україні. У публікації представлені проблеми законодавчої бази, огляд статистичних даних, а також результати соціологічного дослідження сфери соціального обслуговування м. Чугуїв Харківської області.

Оцінка діяльності поліції Харківщини очима громадян: звіт за результатами соціологічного дослідження

ХІСД

Це дослідження є незалежним оцінюванням поточної ситуації діяльності поліції Харківщини та довіри до неї, та було проведене ХІСД за підтримки Харківської правозахисної групи.

Безпека жителів Донецької, Луганської та Одеської областей: ситуація, фактори, особливості

ХІСД

Питання безпеки є ключовими не лише для територій України, охоплених конфліктом, але й для інших областей країни. Однак сьогоднішня ситуація далека від ідеальної: дії інститутів, покликаних гарантувати безпеку, часто розрізнені й неузгоджені; взаємодія з населенням не налагоджена, представники громад не залучені до роботи з планування й гарантування безпеки.

Моніторинг незаконного насильства в міліції (2004 - 2015 рр.)

ХІСД

Пропонуємо вашій увазі звіт, який є результатом чергового етапу національного моніторингу (2004–2015 рр.), а також роботи групи експертів, які протягом цього періоду вивчали масштаби, причини, механізми й особливості незаконного насильства в органах внутрішніх справ України.

Дотримання прав неповнолітніх, які перебувають у виховних колоніях ДПтС України: спеціальна доповідь НПМ

ХІСД


На сьогодні система виконання покарань, яка стосується дітей, є такою, що розцінюється як покарання з усіма властивими йому проблемами у сучасному українському суспільстві: погане харчування, надмірно жорстокі вимоги режиму, відсутність доступу до ресоціалізаційних та освітніх послуг, обмеження контактів із зовнішнім світом, важка праця та погана медицина. Така ситуаціяне сприяє ресоціалізації та виправленню дітей з делінквентною поведінкою, які скоїли злочини, а робить з них жертв, що, у свою чергу, занадто ускладнює їх повернення до нормального життя.

Спеціальна доповідь про реалізацію права на медичну допомогу в СІЗО

ХІСД
Нарешті презентація спеціальної доповіді "Стан забезпечення права на медичну допомогу в СІЗО", яка підготовлена ХІСД спільно з Департаментом з питань реалізації НПМ Уповноваженого ВР України з прав людини. Доповідь містить грунтовний аналіз стану надання медчиної допомоги арештованим, які утримуються у СІЗО. Серед найважливіших проблем було охоплено: проблема хворих на туберкульоз, проблеми хворих на ВІЛ/СНІД, надання замісної терапії та антиретровірусної терапії тощо. Доповідь стала частиною глобальної Ініціативи з Юстиції "Відкритого суспільства".

Соціальні послуги в Україні: реформи без реформ

Андрій Черноусов
Cкільки разів за останні 20 років ми чули словосполучення, до якого входило слово «реформа»? І які почуття в більшості наших громадян викликає сьогодні це слово? На початку «самостійного» життя нашої держави реформи в будь-якій суспільній сфері були абсолютно природними і відповідно сприймалися народом. Принаймні їх проголошення. Але в більшості випадків на стадії проголошення все й зупинялося.

Оцінка діяльності міліції за допомогою громадської думки: звіт за результатами національного соціологічного дослідження

Колектив авторів ХІСД

Пропонуємо ваші увазі видання, яке презентує першу в Україні спробу оцінити діяльність органів внутрішніх справ та рівня злочинності в країні за допомогою соціологічного дослідження. Увазі читачів пропонується нова методологія оцінки та результати дослідження, а саме – оцінка кількості жертв та свідків злочинів, структури злочинності, оцінка діяльності міліції та рівня довіри до неї.