2 квітня 2012 року в Головному управлінні з питань судової реформи та судоустрою Адміністрації Президента України відбулася робоча зустріч з питань запровадження національного превентивного механізму х попередження катувань. Зустріч відбулася у рамках надання технічної допомоги Ради Європи та Європейської Комісії, а також Європейського НПМ проекту. У зустрічі взяли участь: менеджер проекту з питань розвитку НПМ у Європі, Директорату з прав людини, Генерального Директорату І з прав людини і верховенства права Маркус Єгер, Регіональний координатор спільної програми ЄС і РЄ “Посилення боротьби з жорстоким поводженням і безкарністю” Божена Маланчук, Народний захисник Грузії (омбудсман) Георгій Тугуші, представник Підкомітету з попередження Комітету проти катувань ООН від Естонії Марі Амос, Заступник Голови Адміністрації Президента України Андрій Портнов, Урядовий уповноважений у справах Європейського суду Валерія Лутковська, Члени Комісії з питань попередження катувань при Президенті України Дмитро Гройсман, Денис Кобзін та Андрій Черноусов.
В ході зустрічі відбулося обговорення можливих моделей НПМ в Україні. Лунали різні думки від створення окремого органу до надання спеціальних повноважень Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини з метою виконання вимог Факультативного протоколу до Конвенції ООН проти катувань (моделі «Омбудсман» та «Омбудсман+»). Враховуючи значну кількість місць несвободи в Україні, які підлягають відвідуванню, їх в Україні 5500, експерти погодилися із пропозицією членів Комісії про доцільність використання моделі «Омбудсман+».
Після погодження майбутньої моделі були обговорені пропозиції змін до Закону України 776/97 «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» з метою наділити цей орган повноваженнями національного превентивного механізму з питань попередження катувань. До цього було запропоновано два підходи:
1) Внести зміни, пов’язані із НПМ в «тіло» Закону;
2) Інша можливість полягає у доданні до Закону України 776/97 окремої статті, можливо 13 (1), до якої увійшли б всі положення стосовно ролі Уповноваженого в якості НПМ. Недолік такого підходу пов’язаний із тим, що зміст додаткової статті доповнюватиме інші статті Закону, у поєднанні з якими повинна читатися нова стаття. Це може призвести до зменшення логічної послідовності тексту Закону.
Андрій Портнов, в свою чергу, щиро подякував експертній команді Ради Європи у наданні підтримки реформування системи юстиції в Україні у відповідності до європейських стандартів, а також запевнив у намірах у найкоротший термін підготувати проект змін до Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» які стосуються НПМ і внести його у Верховну Раду України від Президента України у якості пріоритетного.