Серія тренінгів “Практичні аспекти організації соціального обслуговування на рівні громади”

У лютому-березні 2018 року у Дніпропетровській, Запорізькій та Харківський областях ГО «Харківський інститут соціальних досліджень» за фінансової та організаційної підтримки німецької федеральної компанії Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH проведено 8 семінарів-тренінгів для фахівців сфери соціального обслуговування. 2 тренінги, із загальної кількості, проведені за програмою «Особливості організації визначення потреб населення у соціальних послугах в умовах сучасного реформування» для новостворених територіальних громад Дніпропетровської області. У заходах взяли участь близько 200 фахівців з організації соціальних послуг: працівників управлінь соціального захисту населення, комунальних підприємств – надавачів соціальних послуг, представників структурних підрозділів (посадових осіб) виконавчих органів об`єднаних територіальних громад.
На тренінгах за темою «Практичні аспекти організації соціального обслуговування на рівні громади» були розглянуті нагальні питання розвитку соціальних послуг та шляхи створення сучасної системи соціальної підтримки вразливих верств населення в умовах реформування органів державної влади у напрямку децентралізації.
Учасники тренінгу отримали практичні рекомендації та відповіді на питання:
Як не залишити без очікуваної допомоги на підтримки мешканців громади, що потрапили у складні життєві обставини ?
З чого починати побудову власної системи соціальної підтримки в межах новостворених об`єднаних територіальних громад?
Як забезпечити ефективну роботу провайдерів соціальних послуг в умовах обмежених ресурсів. Які механізми співпраці між територіальними громадами краще використовувати і чому?
Які переваги у співпраці місцевої влади з громадськими організаціями?
Чи потрібно підвищувати відповідальність місцевої влади за надання соціальних послуг?
Під час тренінгу обговорені проблемні питання та складнощі щодо розвитку ринку соціальних послуг в сучасних умовах. Намічені шляхи до покращення співпраці місцевих органів влади з недержавними провайдерами соціальних послуг. Вивчені форми взаємодії органів місцевої влади з громадськими організаціями, що надають соціальні послуги. Умови та нормативні вимоги до проведення конкурсного відбору недержавного провайдера соціальних послуг за кошти місцевих бюджетів, оцінки конкурсних пропозицій і контролю за виконанням замовлень.
Розглянуті особливості вибору провайдерів соціальних послуг шляхом публічних закупівель, проведення соціального замовлення або конкурсу програм (проектів,заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства.
Як приклад організації системи соціального обслуговування розглянуто зарубіжний досвід надання соціальних послуг: діяльність провайдерів соціальних послуг у Великій Британії, організація моніторингу та контролю якості соціального обслуговування, створення безпечних умов для отримувачів послуг, інше.
Під час тренінгу вдалося продемонструвати учасникам тренінгу наявність великої кількості місцевих приватних провайдерів соціальних послуг, які залишаються невидимими для місцевої влади, що наражає на небезпеку отримувачів послуг.
Шляхи побудови власної системи соціального обслуговування населення об`єднаних територіальних громад, стало темою для обговорення серед фахівців. Як раціонально використати наявний матеріальний,кадровий та фінансовий ресурс та забезпечити розширення категорій, що отримують соціальні послуги. Які нормативні документи сьогодні очікують на місцях від центральних органів виконавчої влади. Розглянуті способи співпраці об`єднаних територіальних громад для організації надання соціальних послуг. Переваги та особливості кожного механізму визначеного ст. 4 ЗУ «Про співробітництво територіальних громад»: делегування повноважень, реалізація спільних проектів, спільне фінансування чи утворення спільних комунальних установ чи спільного органу управління. Кожен учасник мав змогу визначитись, що сьогодні потрібно саме його громаді та які можуть бути перспективи розвитку соціальних послуг.
Акценти на роботі діючих комунальних установ, як найбільших провайдерів соціальних послуг, поставила революційна тема «Аудит провайдерів соціальних послуг», яка для багатьох стала справжнім відкриттям, додатковими можливостями для покращення якості соціальних послуг та ефективного використання видатків місцевого бюджету.
Учасники тренінгу оглядово зупинились на принципах формування видатків бюджету закладів та установ соціального обслуговування та розрахунку вартості соціальних послуг, що є основою для формування ринку соціальних послуг.

Теми, що були розглянуті на тренінгах «Практичні аспекти організації соціального обслуговування на рівні громади»
1. Роздержавлення, як один із напрямків реформування сфери соціальних послуг. Форми взаємодії органів місцевого самоврядування з некомерційними організаціями.
2. Зарубіжний досвід розвитку системи соціальної підтримки вразливих верств населення.
3. Аудит провайдерів соціальних послуг. Сучасний стан комунальних установ та закладів соціального обслуговування
4. Механізми організації соціального обслуговування в умовах децентралізації.

testimonial-bg

Контактна інформація

Напишіть нам

Ви можете зв'язатись з нами за допомогою наступної форми

[email protected]
+38 (097) 104 38 02
+38 (099) 197 20 30